Trei tipi mor si ajung la

Trei tipi mor si ajung la poarta Raiului. Sf Petru ii intreaba: 
– De cate ori v-ati inselat nevestele? 
– Eu niciodata in 30 de ani de casnicie, raspunde primul. 
– Foarte bine, uite ai aici un Mercedes sa te plimbi in Rai. 
– Eu o singura data in 40 de ani de casnicie, spune al doilea. 
– Nu e chiar atat de grav, se iarta. Uite un Hyundai sa mergi cu el prin rai. 
– Eu de vreo 10 ori in 20 ani de casnicie, raspunde ultimul. 
– Aoleu, ce rau ai fost. Insa pentru ca ai fost cinstit, uite un Logan sa mergi cu el prin Rai. 
Dupa cativa ani se intalnesc cel cu Loganul si cel cu Mercedesul la un stop. Cel cu Mercedes plangea. 
– De ce plangi omule? Ce s-a intamplat? 
– Uite… a murit nevasta-mea ieri… 
– Asa, si? 
– Si am vazut-o azi prin Rai .. pe role…

Bancul este o poveste foarte scurtă, reală sau imaginară cu un final surprinzător și foarte amuzant. Bancurile pot avea rolul unui tratament scump, cu același efect: descrețesc frunțile, și sunt un plăcut subiect de discuție la o întâlnire de orice gen.
Bancurile sunt legate de socializare, ele se spun într-un grup. „Nașterea” lor e legată de natura umană care simte nevoia de a exprima îndoieli, probleme, respectiv argumente, opinii ce sunt încorporate în această producție.

Pentru că bancurile conțin o mică învățătură socială, reprezintă în majoritatea cazurilor o lecție socială despre lume, oameni, totul îmbrăcat într-o formă ludică, de glumă, de joacă. Dar scopul principal al bancurilor este că, de altfel, al proverbelor, poveștilor cu tâlc, snoavelor este de învățătură neacademică, profană, fără un program anume, ce are loc în spațiul liber al comunicării. În mare parte pot avea și rol educativ. Bancurile exprimă nevoia de creație a unui popor într-un anume moment. Ele au avut dintotdeauna, din punct de vedere al conținutului, asemănări cu glumele, cu jocurile, cu povestirile cu tâlc, cu zicalele, uneori și cu proverbele. Global, toate acestea pot fi considerate producții spirituale ale unei comunități. Dar bancurile, față de celelalte creații amintite, sunt mai perisabile, utilizarea lor cere mai pregnant socializarea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *